Een callcenter inhuren doet u niet zonder eerst te vergelijken. U wilt tenslotte de callcenter partner vinden die precies bij u aansluit. Vul uw aanvraag in en ontvang vrijblijvende offertes.
Inbound of outbound?
Callcenters houden zich bezig met de twee vormen van telefonisch contact: bellen en gebeld worden. De eerste vorm heet outbound en de tweede inbound. Outbound contact kan worden verdeeld over warm en koud bellen. Warm bellen betekent dat degene die gebeld wordt, eerder contact had opgenomen met het callcenter. Bij koud bellen wordt iemand gebeld die hier niet specifiek om gevraagd heeft. Waarschijnlijk werd u zelf ook wel eens koud gebeld door een medewerker van een callcenter. Zij kunnen hiermee aangesloten zijn bij een bedrijf of zelfstandig werken. Wanneer u zelf de telefoon oppakt om contact op te nemen, gaat het om een inbound callcenter.
Telefonische helpdesk uitbesteden?
Een telefonische helpdesk is vaak gericht op klantenservice. Dit betekent dus dat klanten zelf bellen naar het callcenter. Klanten kunnen hierheen bellen met vragen die vaak niet over de mail kunnen worden behandeld – bijvoorbeeld dringende of ingewikkelde vragen. Het kunnen ook simpele vragen zijn maar als bedrijf wilt u altijd een goede service bieden. Vandaar dat deze goed bereikbaar willen zijn. Klanten kunnen hun probleem dan beter verwoorden.
Bijna alle grote bedrijven hebben tegenwoordig een telefonische helpdesk. Tegenwoordig wordt deze vorm van klantenservice vaak geïntegreerd met systemen met klantgegevens en email. Er zijn ook verschillende diensten waarvoor je een callcenter kan inschakelen. Denk aan een B2C callcenter of juist telefonische acquisitie.
Callcenter inhuren: tarieven en kosten
De kosten van een callcenter zijn om te rekenen naar uren. De meeste callcenters werken dan ook met uurtarieven. De callcenter kosten zijn afhankelijk van wat de werkzaamheden precies inhouden. Bij sales activiteiten kan het zijn dat de vaste kosten iets lager liggen, omdat er vaak ook met commissies wordt gewerkt. Over het algemeen is het gemiddelde uurtarief van een callcenter rond de 40€. Vaak is het vanaf een bedrag van 1000 euro mogelijk om een callcenter in te schakelen.
Telemarketing
Er wordt ook wel eens gesproken van telemarketing. Dit is: het verkopen of aanprijzen van goederen, diensten of denkbeelden door direct contact te maken via een telefonisch gesprek. Ook wel telefonische acquisitie of telefonische verkoop genoemd. Telemarketing vindt niet alleen plaats van het bedrijf naar een consument, maar ook van het ene naar het andere bedrijf. Dit heet B2B-telemarketing (business to business).
Wat zijn de voordelen van een callcenter inschakelen?
Veel bedrijven hebben zelf geen of weinig tijd om alle klanten (telefonisch) te woord te staan. Dat is erg vervelend want u wenst toch een goede service te bieden. Een callcenter inschakelen is dan een goed alternatief. Door het inschakelen van een callcenter garandeer je dat er direct contact met de klant is en de klant dus meer associatie krijgt met het bedrijf. Ook kan de klant makkelijk vragen stellen aan de callcenter medewerker, die gelijk worden beantwoord. Via de mail of een website kan dit niet echt. Vaak is er wel een pagina met veelgestelde vragen, maar de kans is groot dat de vraag van de klant hier niet bij staat.
De nadelen
Een nadeel kan zijn van dat klanten met vragen komen die zo specifiek zijn dat iemand van het callcenter hier niet direct antwoord op heeft. In de praktijk hoeft dit echter niet te gebeuren want er zal altijd vooraf een briefing plaatsvinden tussen jou en het bedrijf dat de callcenter werkzaamheden uitvoert. Het callcenter zal zich ten alle tijden volledig inlezen in uw bedrijf en het product.
Welke technologieën gebruiken outbound callcenters?
De technologieën die hierbij worden gebruikt maken de telemarketing een stuk effectiever. Er zijn systemen die zelf mensen ‘bellen’; pas wanneer er wordt opgenomen wordt de gebelde daadwerkelijk verbonden met een callcenter agent. Dit zorgt ervoor dat het bellen veel soepeler verloopt. Hiervoor bestaan ook de scripts; dit zijn de standaard scripts die callcenter agenten moeten afgaan. Omdat deze scripts echter vaak onpersoonlijk zijn, geven de ervaren agents er een eigen draai aan om het verhaal overtuigender te laten klinken. Het script zorgt er vaak wel voor dat een agent niets vergeet of dingen verkeerd vertelt.
Callcenter uitbesteden offertes?
Op Offerte.be vindt u de beste callcenters tegen een schappelijke prijs. Geef uw wensen aan op het aanvraagformulier en u krijgt offertes toegestuurd van professionele callcenters uit de regio. Door te vergelijken bespaart u direct op de kosten. Geef het een kans en laat uw bedrijf groeien! Een callcenter is een onmisbare schakel voor de meeste bedrijven. Of het nou gaat om een klantenservice of telefonische verkoop, een callcenter is een goede aanwinst voor elk bedrijf. Aanvragen is gratis en vrijblijvend!